Alla inlägg under september 2012

Av Jeanette Harju - 28 september 2012 23:00

Sitter här och snackar med bockarna brus, Daniel Granath, John och Anders! titta igenom mormors dator efter bilder på mig, klart jag hitta en massa! men det är få ni får se.


Det som hänt i dag är inte mycket, städat duschat och pimplat vin med mamma! Fixat mina naglar och det blir snart Felicia och Amandas naglar, sen har dagen inget mer att ge, men vem vet!? Kvällen är ännu ung!


Detta stycke är till dig Daniel: Jag har skrivit om dig i bloggen innan, du får helt enkelt klicka dig tillbaka någon månad och läsa där :) puss på dig pojken min <3 ;D


Detta stycke är till dig John: Nu har vi något att reta Danne för, bara för vi kan ringa till varandra för hela 0 kr !


Detta stycke är till dig Anders: Nu jä*la* är du snäll mot John, han klarar inte lika mycket som vi andra! jag vet inte om jag hinner fånga honom nästa gång han hoppar! och Danne är inte skitzo! (stavning) han är mer normal än vad jag är!


Sen var det inte så mycket mer jag vill tillägga ;D puss och kram fina ni!


Bilderna på mig som jag nämnde :)

 


Snälla ni klaga inte på mitt utseende, Jag tycker själv att jag såg bra ut då och nu


// flirtig tjej

Av Jeanette Harju - 26 september 2012 23:08

Hej igen. måste tala om för er att man ska aldrig be om en tjänst till personer som man kan "lita" på, för det blir bara en massa gnäll om hur långt det är och att man kan gå, de lärde jag mig i dag.. jag lär mig aldrig, varför lyssnar jag aldrig på mina riktiga vänner och min magkänsla? aja så dum och "lat" som jag är ska det tydligen vara meningen att ta en massa skit.. tack mickis för en underbar kväll, tur att jag har dig gumman! Älskar dig, och vi kommer ha det så roligt nu när vi bor nära <3

God natt // besviken tjej

Av Jeanette Harju - 24 september 2012 18:01

            Hej igen, nu kommer jag vara på bloggen på halvtid.. Om man säger så här, jag mår inte så bra psykiskt nu. Har precis flyttat klart, känner mig lite utanför och ensam, det är kanske för att det blivit en stor förändring i mitt liv, eller så kan de vara annat vad vet jag? Aja mer till vad som hänt sen senast :)


Jag har de senaste dagarna flyttat en hel del saker till nya lägenheten, Jag har haft finbesöket Anders här i byhålan Tierp, jag har träffat en gammal klasskompis, jag kom fram till att hon och jag är väldigt lika men endå så olika, hmm men nu kommer jag umgås mer med henne eftersom att vi bor max 4 minuters väg ifrån varandra ( om man går ). Jag har träffat en liten person som inte ni får veta om, har inte dennes tillåtelse att publisera denne :D men i sinom tid kanske ni får veta.


Sen så har det vart ganska lugnt, har promenerat en del eftersom jag vart deppig en tid nu, det kommer som i vågor, helknas men det går säkert över :)


sen känner jag att jag är socialt störd, för pratar inte med många, har tappat otroligt mycket kontakt med mina vänner, om dom nu ser mig som vän... har inte pratat med mina fina pojkar på en evighet, jag saknar den gamla Jeanette.. hur fan ska man få tillbaka lusten att göra något, känns som om att jag bara ligger och ruttnar bort.. Aja skit samma det blir snart bra får jag hoppas.


Bilder från senast till nu.



(bor nu i denna lägenhet..)


Jag innan jag skulle lämna av Anders på stationen och innan jag träffade Denne anonyma person ^^


Min fot efter mickis katt anföll mig ;)


Och jag i den nya lägenheten :)



Puss på er alla som fortförande är kvar :*  //Jeanette

Av Jeanette Harju - 19 september 2012 18:26

ja jag vet att jag är dålig på att blogga!! i alla fall nu på den senaste tiden, har gjort ganska mycket och nästan inget alls, jag fattar inte hur dålig jag är! hur kunde jag glömma er mina söta läsare, de som faktiskt är kvar och läser fast jag inte uppdaterat på ett tag. Förlåt!!


till vad som faktiskt hänt under dessa dagar. Idag har jag inte gjort så mycket, ringt efter boende, ekonomiskt stöd och sminkat mig ^^ jag fixade några fina bilder på mig, ni kan få se dom om ni vill. 


Igår ringde jag polismyndigheterna om en utskrift på mitt register, så jag kan jobba med barn.


Förrgår letade jag massa jobb och slöade framför tvn och datorn. 


Ja jag vet att jag har ett tråkigt liv, men en då, det finns några som är intresserade eftersom att det är ett antal som läser min blogg dagligen! puss på er.


Sen måste jag säga att jag saknar en person otroligt mycket, hur i helvette kunde de bli som det är nu. Puss på henne,  saknar du och jag, förlåt. 


Soo lite bilder på mig med min älsklings tjocktröja <33


     

Av Jeanette Harju - 15 september 2012 03:22

Har aldrig haft denna ångest efter en måltid förut. jag måste ha ett stort fel någonstans, fick ångest efter en milkshake på max, det vände sig i magen och fick svårt att andas.. undra om jag lär söka hjälp nu innan skiten blir värre. tack alla läsare som pinas igenom mina inlägg. puss på er alla<3

Av Jeanette Harju - 11 september 2012 12:58

Nu va det bra länge sedan jag bloggade, och jag ber så mycket om ursäkt över det, som ni kanske vet så va jag i Holland, jag va med om en olycka och kunde inte vara kvar. Jag bodde i en by som hette Molenstrat och tog hand om 8 hästar, jag mockade, ledde till och från skrittmaskin och hagar, packade höpåsar och fodrade, samt en massa andra sysslor på gården.

Försökte handla mat och annat nödvändigt i affären med hjälp av Tanja, de gick vell så där. Det var ganska svårt att förstå vad det stod på förpackningarna.

Själva olyckan inträffade på förmiddagen i torsdags jag skulle rida och flög av hästen och landade på höger sidan, så jag fick en muskelskada och sneda ryggkotor, jag svimmade och kräktes av smärtan. hästen klev på mitt ben så har ett hovavtryck på benet nu.

sen så har jag bara legat hemma och vilat upp mig så mina muskler i ryggen ska läka.

vill ni se vart jag jobbade kan ni gå in på denna hemsida. edenstables.nl

Mer från mig i kväll eller i morgon!
Puss och kram

//tjejen med skillen

Av Jeanette Harju - 5 september 2012 12:40

Ja då är det två timmar och tjugo minuter kvar tills jag drar mig mot flygplatsen, nu börjar jag bli nervös på riktigt! Jag kommer komma fram sent så jag får uppdatera mer i morgon, önska mig lycka till! :D

Av Jeanette Harju - 4 september 2012 16:41

100 frågor


1. Hur gammal är du om fem år?
24 får jag hoppas


2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag natt?
Syster Emilia och mamma.


3. Hur lång är du?
166cm alltså, lagom längd ;D


4. Vilken är den senaste filmen du sett?

The Phantom of the opera


5. Vem ringde du senast?
Caroline D


6. Vem ringde dig senast?
Johanna från progekt 16-24


7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
100% Gissning :)
(anders)


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Jag pratar hellre en att smsa men båda
funkar :)


9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda :)


10. När såg du senast din mamma?
Ca 30 minuter sedan kanske :)


11. Vilken ögonfärg har du?
Gröna med en mörk rand


12. När vaknade du i dag?
Runt 11 tiden tror jag


13. Vilken är din favoritjulsång?
Himlen i min famn, med Carola


14. Vilken är din favoritplats?
Stallet och skogen ridigt på morgonen


15. Vilken plats föredrar du minst?
Mörker


16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Utomlands och jobbar. :D


17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Mörkret och åskan


18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Johns profilbild på skype xD


19. Hur stor är din säng?
120cm :)


20. Har du stationär eller bärbar dator?
Jag har både och ;)


21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Sovtröjjan som ja fått av pappa och ibland mjukisar


22. Hur många kuddar har du i sängen?
sex stycken ;D


23. Hur många landskap har du bott i?
3 med den jag ska till i morgon


24. Vilka städer har du bott i?
Räknas Tierp och Mehedeby?


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor och skor


26. Är du social?
Ibland, beror på :)


27. Vilken är din favoritglass?
Jag har inte, men kan äta pigilin :)


28. Vilken är din favoritefterrätt?
Sorbe :)


29. Tycker du om kinamat?
Ibland


30. Tycker du om kaffe?
Jajamen, minst 2-3 koppar om dagen :D


31. Vad dricker du till frukost?
Obo'y eller vatten


32. Sover du på någon särskild sida?
Sover bäst på magen men annars är det
ansiktet mot väggen


33. Kan du spela poker?
nej jag bara förlorar


34. Tycker du om att mysa/kela?
självklart :D


35. Är du en beroendemänniska?
Ja det är jag, tobak och koffein :D


36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jajamen, en gammal klasskompis :)


37. Vill du ha barn?
Ja någon gång men om ett antal år


38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, Tyska och ett par ord Japanska


39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej!


40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet och bassäng, men mest havet


41. Vad spenderar du helst pengar på?
SKOOOOR! eller till hästen


42. Äger du dyrbara smycken?
Räknas silver? ;P


43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
House och


44. Kan du rulla med tungan?
JAJAMEN


45. Vem är den roligaste människan du känner?
de tre pojkarna sen Carro ;D


46. Sover du med gosedjur?
Nej, men har i sängen när den är bäddad :)


47. Vad har du för ringsignal?
Det ringer, Det ringer svara.. något sådant xD


48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja men kan inte använda dem, stort och för litet :P


49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Bakgrundsbilden på datorn :)


50. Flirtar du mycket?
Ja om jag känner för det, men bara med den
jag är intresserad utav :)


51. Kan du byta olja på bilen?
Nej har ingen bil xD


52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej ingen bil ^^


53. Vilken var den senaste boken du läste?

Någon i din säng


54. Läser du dagstidningen?
NEJ


55. Prenumererar du på någon veckotidning
neeeej


56. Dansar du i bilen?
aa när jag åker med andra


57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3


58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
snöt mig??

178,9 EURO


59. När var du i kyrkan senast?
öööh, mycket länge sedan x)


60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
HENKE!!!


61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
5 dagar tror ja


62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Anders och Daniel :)


63. Vad lyssnar du på just nu?
Nymphetamine Fix - Cradle of filth


64. Har du varit med i tidningen?
japp


65. Vad är det konstigaste du ätit?
raggmunk


66. Vem såg dig naken senast?
jag själv i spegeln, och Gynikologen xD


67. Vad är det för färg på din tandborste?
GUUUUL


68. Hur imponerar man på dig?
Omtanke, Humor, Charm och lite små retsam :P


69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Carro, Loise eller Emilia


70. Har du någon piercing?
12 stycken :)


71. Din största vinst?
en tärning på ett alkoholspel med Caroline


72. Civilstånd?
Singel men inte sökande ;)


73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook, QX, min blogg, hotmail och google HAHA


74. Är du fåfäng?
tror inte det, har faktiskt ingen aning om vad de betyder xD


75. Ångrar du någonting du gjort?
ja och nej, de jag gjort har format mig
till den jag är i dag så jag vet inte.


76. Hur gammal är din pappa?
39 ;P


77. Vilket är ditt drömjobb?
Jobba utomlands med hästar, och de är så
nära på att slå in :D:D:D:D


78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Ja, men det får jag ta i ett annat inlägg för de kan ta ett tag
att förklara.


79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Hund, katt, fisk, råtta och häst


80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?

1. Jag har vägt 78,6kg
2. Jag lyssnar på riktigt hård/death rock/metall

3.???


81. Svär du ofta?
Varje dag :P


82. Sverige när det är som bäst?
Höst, och Vinter


83. Kan du åka slalom?
njaa, om jag vill kan jag, inte bra
men jag kan i alla fall lite ;D


84. Vad har du ätit i dag?
obo'y kaffe och en macka :D


85. Vad har du för utbildning?
(grundskolan)
Annars inget hoppa av Gymnasiet


86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Ögonen, händerna, munnen och mitt leende


87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Fluffmagen fötterna och näsan xD


88. Vilken är din bästa egenskap?
Omtänksam, Empatisk och trogen


89. Vilken är din sämsta egenskap?
Aggresiv och lätt för att misstolka eller göra fel val


90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Carin Boje och Astrid Lindgren


91. Saknar du något?
En hand att hålla när jag är rädd
och en axel att luta mig mot om jag behöver gråta


92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Nej inte min, men andras visst :)


93. Vad gör dig ledsen?
Personer som inte har empati för andra,
Sådana personer som leker med ens känslor
och personer som är översittare


94. Vad gör dig glad?
Naturen, Hästar, Familj och vänner


95. Har du varit gift eller förlovad?
nej och nej igen


96. Vad ska du göra i helgen?
Kolla runt i Nederländerna :D


97. Vad är det knasigaste du gjort?
glömt vart jag var när jag va hemma


98. Vad har du för laster?
inte nödvändigt att skriva detta här
allt för mycket text unfer en fråga då
de får bli i ett annat inlägg


99. Vem är din förebild?

ska jag vara ärlig har jag ingen förebild, jag vet inte :/


100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Umgås med familjen och ut med syrran så hon får ta sig ett bloss...




OOOOH my go! de va jobbigt! så nu blir det bara bilder resten av dagen. orkar inte ens tänka på hur stavningen är, har fan tangentkramp nu!!!


PUSS!!

Presentation


biggest and the best better than the rest ;D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

inamabilis

My work with pencil, paper and photo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards